Jojo Yang Comey

| Date: Sunday, September 14, 2008 |

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada semua member2 aku yang aku kenal or tak kenal... hari nie sebelum tiba masanya aku nak study 119 , aku sebagai wakil dari budak gila yang g CS semalam ingin berkongsi cerita mengenai pengalaman kami . Cerita dia banyak ade 4 bahagian .

First : Masa membeli-belah baju

Second : Berjumpa dengan JOJO

Third : Masa bermain Tournament Bowling Semangkuk

Sedunia 2008

Fourth : Masa berbuka puasa yang mengerunkan

ok lah.... mula2 hari nie aku nak cerita sikit jew kowt...insyaalah kalau sempat aku bagi tahu semua...

cerita pertama , dimulakan dengan bismillah... cerita ini bermula pada waktu pagi sekitar jam 9 pagi , aku sedar dari bangun selepas membuat mesyuarat bersama katil ku selama 12 jam...tu pun tak cukup sangat.... Ehm... aku berdiri menghadap dining , melihatkan jam sudah menunjukkan jam 9 pagi... aku mengelabah kerana kitaorang berempat berjanji ingin bertolak awal kerana nak g jalan2 lama sikit... aku menelefon azan kemudian aku bertanye " Ko kat mana skang ? dah gerak kew ? . 5 minit kemudian dia menjawap " Relax r..kate gerak kul 9..." Aku membalas , " WOI!! ko tido kat dunia mana nie ? dah kul 9 la ngok..!" Azan terpinga kemudian , dia bergegas menuju ke tempat dia selalu bersiram... Bilik air la tu...ish..ish...korang nie.. Aku pula , lega sebab tak tertinggal , kira aku jadi pengejut diaorang r... pastu aku g bilik B320 dimana ustaz tiruan sedang nyenyak tido...aku mengetuk pintu dengan kuat namun sorang pun tak sedar , lepas tu jew... aku masuk tanpa memberi salam kat diorang daN terus menuju ke arah mahazir yang tido macam koala...

oit!! aku menjerit kat telinga mahazir , namun tidak ade ape2 kesan , kemudian aku heret dia sehingga ke tepi sampai dia nampak aku , namun tak berguna...betul la kata orang tua John , " Mengejut Mahazir ibarat mengejut buaya yang menggangga "... Aku tidak puas hati , ku cubit buntut nya... padan muka.... Bru dia bangun ....Then dia g mandi . Aku lak dah siap...maklum la orang baik bangun awal....eceh perasan lak... lepas 25 minit berlalu mahazir sudah pun bersiap , dan dalam masa yang sama , aku tanye azan dah siap ke belum...dia berkata , " tunggu uncle lias kejap" baru nak mandi...aku ngan mahazir turun menuju ke surau... lamenye...bisik hati kecil ku...Ehm... 12 minit kemudian azan dan lias datang... kami pun bergerak menuju ke bank Islam... Aku mengeluarkan kad aku untuk mencucuk-cucuk duit , bagi keperluan memberi barang nanti... dekat 4 kali aku try tak dapat jugak...geram yang teramat amat sangat.... Dah naik angin , kitaorang just g jew...selaku banker aku , azan dia yang kena belanje duit teksi..Padan muka sape suh aku ikut... hahahahahaha... sampai jew kat sana , aku g terus ke Maybank . Yeah!!!!!!!!!1 dapat keluar duit...huhuhuhu

hati ku kegirangan namun ape kan daya jak g habis jugak... kitaorang pun jalan2 la kat CS tu...best tul sebab dia pasang lagu raye... kitaorang pun memekak la...huhuhu mula2 tingkat pertama..jumpa baju yang ok n sempoi bak kata hamdi... tapi kitaorang relax jap sebab banyak lagi masa . Sampai tingkat 2 kitaorang g The Store jap , jalan2 kat dalam tu , banyak jugak baju . tapi semua harga cekik darah..kate The Store , bukankah store tu maksud dia tempat simpan barang...kena la murah sikit huhuhu...Nak dijadikan cerita Si Azan nie sengal2 dia menjadi waktu pagi , dia g la main bola yang ade kat sana then dia tercampak sampai kat tempat buku , mak ai malunye aku....pastu lagi sekali dia cuba memalukan kami semua sampai tertolak rak CD tu, ape kes la mangkuk tu kan....Pastu dah dekat kul 11.oo banyak n ramai dah manusia sejagat yang terdiri daripada pelbagai bangsa serta agama yang berlegar-legar kat sana...kitaorang hanya naik ke atas dan semakin ke atas...dari kul 11 sampai 12 , nak pilih baju mak datuk susahnye... banyak sangat pilihan . kul1 dah start membeli , dimulakan dari aras bawah hinggalah ke atas... huhuhu best dowh... Pastu kitaorang berjumpa dengan JOJO rakan baru kitaorang (Gambar dia ade kat atas tu k) .bila dah tu jew...Kitaorang happy sangat ngan dia...P/S : dah masuk cerita kedua k... Habis je main ngan jojo azan lak nak g potong rambut n bulu kaki dia...kitaorang pun teman la... bila dah berjumpa dekat 2 jam menunggu dia... aku rase nak marah pun ade... panjang sangat ke rambut dia...(maklum la anak orang kaya kan)... Pastu time habis dah tu nak dijadikan cerita bahawa si azan nie sengal melepasi tahap sengal seekor unta.. di boleh tinggal kan aku kat sebelah dia , walaupun barang2 dia bersepah kat tepi tu...sungguh menyirapkan darahku...Geram!!!!!!!!! Aku rase nak lepuk je dahi dia...

Dah la potong rambut buruk...ish..ish... Ehm pastu kitaorang g jumpa mahazir kat KFC , dia potong rambut gak tapi dalam masa yang cepat , bukan cam azan... Kitaorang terserempak ngan budak comey nama Rose Maria . Ingat nak ajak g tengok wayang kat sana sebab awal lagi kalau nak lepak kat KFC... Then semua dah setuju semua naik atas la...( sekarang kita berada didalam cerita no 3 ye...) sampai kat atas jew... kitaorang tengok la masa wayang yang sempat di tengok .... harapan hancur sekejap...sebab paling awal habis kul 7.15...time tu nak berbuka kat KFC memang susah sangat...then kitaorang namapak tempat main bolong.....(Favourite Game Aku) ape lagi serbu r.. then main 2 game jew... huhuhu best tu... dah lame tak main...azan nak menunjukkan hebat dia...pergh... boleh tahan budak nie aku kate..bila dah nak habis satu game baru aku menunjukkan skill...tu pun23% jew... aku menang untuk first game...hebat..hebat.. dah masuk satu lagi game azan menunjukkan belang dia...banyak gila spare... ilyas lak asyik muram jew...banyak yang jatuh masuk gaung... aku gelak2 jew... hahaha nak main mesti happy kan.. pastu dah dekat5 balingan aku lak tunjuk belang kat azan , bagi satu strike jew...terus kecundang dia...hahahaha...tu baru sikit . hihihi nanti aku tunjuk result dia kat tempat pic sebelah nie k.... Tepat jam kul 5.30 kitaorang turun bersama JOJO huuhu.... comey jew... then g kat KFC nak mamam la katakan...

Masuk sudah cerita terakhir.. ehm... bestnye.. happy sangat2... Time berbuka mak datuk seram gila...takut aku... ish2...gambar dia aku tunjuk nanti... memang sedap time melantak tu...huhuhuh... sampai jew habis bukak puasa semua tak larat nak jalan2... kitaorang balik time tu dekat kul 8 lebih r... memang kenangan best gila.... Duit pun sakit sikit r...


0 virus:

 
Copyright @ 2008 dCs UiTM Kedah: Jojo Yang Comey | Design By: iEn | Best Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top