Renungankan lah kisah ini wahai rakan2 ku.....

| Date: Thursday, September 18, 2008 |

oleh Si Kiddie cry cry

aku ada bela hamster dlm hostel.

hamster aku nma dea yoshi.

hamster jantan.

aku da bela dea tyme aku fom5.

hamster aku comel sgt.

sjk dea dok hostel,nina pown da syg kt yoshi sai nina slalu bg dea mkn.

last week,aku tgok hamster aku lain mcm je.

slalu nya owg kta klo hamster tiba2 ubh pangai tu tnda nya dea na mati dah.

tp..aku tada la pikey mcm tu.

aku tanak la ilang hamster aku.

lama2 pastu,aku tgok yoshi smakin lemah.

aku jd isau la napa dea cm ta larat ja.

bapa ari pastu aku tgok mata dea bgkak 2 kali gnda.

mmg sgt mnakotkn.

aku jga ja dea elok2.

tp smkin ari smkin twok.

mata dea mula bdarah.

aku takot sgt2 tp aku brdoa spaya dea sehat pas ney.

aku sdeyh n aku kol mak aku.

sok tu (16/9/08) ayah aku dtg.

dea da pegi vaterina private kt sp.

dktor kta depa tak rawat hamster.

statement tu btoi2 wat aku sdeyh.

dktor suh p pet shop.

aku ngan ayah aku susa pyh nya pegi cri pet shop.

dkt sp mmg kurg sgt.

susa na cari.

akhirnya ngan prtolongan syifa,aku jmpk la jugak pet shop.

tuan kdai tu kta tada ubt ntuk hmster.

aku sdeyh sgt2.

tp..dea kata ada vitamin yg ley prevent saket.

so..ayah aku pown blikn.

aku hnya tgok ja hmster aku.

nfas dea pndek2.

aku ksian sgt.

den balek uitm aku pown rawat la yoshi ngan harapan dea sembuh.

yoshi lgsg ta mmpu na gerak.

dea ada usaha ntuk bangon.

tp ta bleyh jgak.

tyme tu aku na nangeh ja.

ta smpey ati aku tgok haiwan skecik tu saket.

ari tu aku dok dkt ja ngan yoshi.

mlm tu jugak aku tgok yoshi sesema.

idung sbelah trsumbat habuk kayu.

sbelah lg plak trsumbat hingus.

aku takot sgt2.

tiba2 bdn dea yg pink twos jd biru tua.

aku nangeh skuat mgkn smpey ada yg brenti dpn pntu n kta aku histeria.

nina twos amek yoshi jauh dr aku n pggil najwa ntuk tlg.

aku da ta thn lg.

aku nangeh ngan skuat ati.

nseb baek kuku najwa pjg.

dea manage kuakn habuk kayu tu n yoshi kmbali normal.

aku lega sgt2 wktu tu.

aku na plok ja yoshi tyme tu tpa aku ta bleyh sai mata dea bdarah mkin byk.

lma2 aku dgr bnyi kt yoshi mcm sesak nafas tp dea ok ja.

lma pastu dea terlentang bring n nfas smput.

ksian sgt aku tgok n aku letak dea rpt ngan bdn aku.

aku nangeh twok b4 so aku pnt.

koi 11 aku da ttdo.

aku tdo ta tng.

bdn aku bploh2.

aku bgon n twos p tgok yoshi.

17/9/08 2.00a.m

aku trpaku.trgamam.kaku.speechless.

ya allah..yoshi da ta ada.

pnuh semut skeliling.

sdeyh sgt.

aku gerak nina,n nina tkjut sgt2.

aku da ta thn lg.

aku nangeh kuat lg.

ini la 1st tym aku hadapi kmatian ats sumtin yg aku syg.

aku kol mak aku.

depa pjok aku.

aku stil ta rela kmatian yoshi.

tp..aku trpksa.

aku balut yoshi ngan tuala favret aku.

tu wktu yg sgt mmilukn ntuk aku.

aku masokkn yoshi dlm plastik.

siang nya.

aku,nina,najwa,aisah n syifa pegi tepi tasik.

kami gali tanah n simpan yoshi kt situ.

aku blur waktu tu.

aku tataw na pikey apa dah.

dah la rmey tgok aku plek ngan mata bngkak n mcm owg tada arah tjuan.

kubur yoshi tepi tasik kt fdcourt bwh pokok.

kami letak batu byk2 kt situ.

skrg..lam blik aku hny tggal sgkar yoshi.

stiap kali aku tgok aku musty tingat yoshi tgh maen2.

tp..aku taw dea dah tada.

hny knangan yg tggl n air mata yg mnitis bderetan tyme aku tgh tuleh email ney.

so..frens.hrgai la apa yg kte ada skeliling kte skrg psal kte tataw bila suma tu akn pergi.

-the end- :[kisah sedey dari salah seorang kawan kami]

0 virus:

 
Copyright @ 2008 dCs UiTM Kedah: Renungankan lah kisah ini wahai rakan2 ku..... | Design By: iEn | Best Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top